کد مطلب:295067 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:178

تأثیر عوامل معنوی در جهان


این جهان یك سری قوانین عادی دارد كه اگر بخواهیم همه ی مسایل را با آن قواعد و قوانین بسنجیم حتما دچار خطا خواهیم شد.

گرچه نظام این عالَم از قانون «علت و معلول» پیروی می كند، اما در نظر نگرفتن یك سری علل و عوامل غیر مادی كه از علل مادی قدرت بیشتری دارند، باعث می شود مهمترین مسایل جهان را انكار كنیم.

خلقت فرزند، یك راه بسیار ساده ی علمی دارد و آن انعقاد نطفه ی زن و مرد در محیطی مناسب، یعنی رحم زن است و نوع جنسیت فرزند نیز بستگی به چگونگی تركیب كرومزمهای X و Y این نطفه ها دارد و چون ذهن انسان با عالم معنویت انس ندارد،اگر خلاف این واقعیتهای علمی را بشنود در اولین برخورد انكار می كند، لكن با توجه به وجود این حقایق معنوی، روایات حاكی از تاثیر نامگذاری در جنسیت فرزند را ذكر می كنیم. برای آنكه این عوامل معنوی بهتر تبیین شود، توجه شما را به واقعیاتی مهم در این باره جلب می كنیم.

حاج شیخ حسن علی اصفهانی، [1] كه در بین خاص و عام


مشهور است جهان و جهانیان را با قدرت معنوی خود مبهوت كرد و به آسمان رفت. او در این كره ی خاكی می زیست، اما ملكوتی بود. با قدرت معنوی خود بسیاری از قواعد متداول را بر هم زد.

دو نمونه از تأثیرگذاری او در عالم تكوین و بر هم زدن قوانین و قواعد مسلم علمی را برایتانو نقل می كنیم، تا روشن گردد كه در این جهان پهناور، عوامل معنوی نیز جزء علل محسوب می شوند و هر كس آنها را به حساب نیاورد، در برخی از مسایل، چاره ای جز انكار واقعیات نخواهد داشت.

پسرش در كتاب «نشان از بی نشانها» می نویسد: «آقای ظفرالسطان كه از محترمین نهاوند بودند نقل می فرمودند: خدمت حضرت شیخ قدس سره مشرف شدم. عرض كردم عروسم اولاد ندارد و چونكه تخمدان او را برداشته اند دكترها می گویند حامله نمی شود.

ایشان فرمودند: تو برای پسرت اولاد می خواهی، چكار داری عروست تخمدان دارد یا ندارد و بعد دعایی دادند و چند دانه خرما. و خداوند به آنها چندین اولاد عنایت فرمود». [2] .

این واقعیت را، با كدامین فرمول و قاعده ی علمی متداول می توان سنجید؟ و آیا علم تجربی صرف، آن را می پذیرد؟ گرچه در واقع این مطلب، خود یك حقیقت و واقعه ی علمی است.

و همچنین می آورد: «آقا عبدالرسول اصفهانی می گفت: یكی از دوستان تهرانیم اظهار می كرد: به اتفاق مرحوم مقوم السلطان در مشهد، خدمت حضرت شیخ قدس سره شرفیاب شدیم و به خاطر شفای بیماری در شیراز، دعا خواستیم. مرحوم حاج شیخ، خرمایی به من مرحمت كردند كه بخورم. چون خرما را خوردم، مریضمان در شیراز


شفا یافت». [3] .

این دو، نمونه ی تاثیرگذاری یكی از اولیای خداوند در تكوین است. پس با در نظر گرفتن اینكه عواملی غیر مادی نیز در این جهان وجود دارد و آن عوامل می توانند بر تكوین خلقت اثر گذارند، این قسمت را مطالعه فرمایید.


[1] از آنجا كه حاج شيخ حسنعلي اصفهاني در روستايي به نام نخودك در اطراف مشهد مي زيسته است، لذا ايشان را آيت اللَّه نخودكي نيز مي خواندند.

[2] مقدادي اصفهاني، علي، نشان از بي نشانها، حكايت 90،ص 97.

[3] نشان از بي نشانها، حكايت 55، ص 71.